از آنجایی که نوشیدن قهوه میان افراد مختلف در ادارات شرکت ها و … مرسوم شده است از تجهیزات متفاوتی برای دم کردن و نوشیدن آن استفاده می شود. قهوه به علت این که دارای کافئین است و انرژی شما را در طول روز افزایش می دهد. به همین جهت شناخت مناسب ترین دستگاه با توجه به نیاز شما امری ضروری است.

برزین تجارت به عنوان عمده فروشی قهوه و ارائه دهنده انواع دستگاه های قهوه ساز و اسپرسوساز نو و دست دوم در این مقاله به بررسی تفاوت میان قهوه ساز و اسپرسوساز پرداخته است. تا شما را در انتخاب و خرید بهترین دستگاه همراهی کند.

معرفی دستگاه قهوه ساز و نحوه کار کردن با آن:

دستگاه قهوه ساز

اصطلاحا هر ابزار و لوازمی که بتوان برای دم کردن قهوه مورد استفاده قرار می گیرد را دستگاه قهوه ساز می گویند. اما آنچه در این دستگاه ها حائز اهمیت است این است که قهوه ساز های امروزی روش دم کردن قهوه در آن ها به روش چکه ای است.

در روش چکه ای پیش از هر چیز قهوه آسیاب شده را باید متناسب با علاقه خودتان خریداری کنید. پس از خرید دانه قهوه ریز و با کیفیت شما قهوه ساز را روشن می کنید. سپس مخزن آب آن را پر می کنید و اجازه می دهید تا دمای آب در آن به جوش برسد. در این مرحله دانه های آسیاب شده قهوه را درون فیلتر دستگاه قرار می دهید و با فشردن دکمه آب جوش از میان این دانه ها در قیف عبور می کند و از آن خارج می شود.  و قهوه شما آماده خواهد شد.

این قهوه ساز ها انواع مختلفی دارد اما به طور کلی یا این قهوه ساز ها برقی هستند و یا به صورت دستی عمل می کنند. که انتخاب این دستگاه ها به سلیقه و نیاز خودتان بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: بررسی مصرف قهوه و تاثیر آن بر سلامت مو

دستگاه اسپرسوساز و نحوه کار با آن:

دستگاه اسپرسوساز و کاربرد آن

همانطور که از نام این دستگاه مشخص است دستگاه اسپرسوساز قهوه را به روش اسپرسو دم می کند. اسپرسو نوعی نوشیدنی کافئین دار محبوب است که با استفاده از فشار زیاد آب گرم به صورت مستقیم از قهوه‌ی خرد شده استخراج می‌شود. این دستگاه به طور خاص طراحی شده است تا اسپرسو را به سرعت و با فشار بالا تهیه کند به طوری که در مدت زمان ۳۰ ثانیه اسپرسو شما آماده خواهد شد. و به دلیل این ویژگی، نوشیدنی‌هایی با طعم و عطر قوی تر از قهوه‌ساز های معمولی ایجاد می‌کند.

نحوه کار با یک دستگاه اسپرسوساز عموماً به شرح زیر است:

در ابتدا دستگاه را روشن کنید و صبر کنید تا به دمای مناسب برسد. بیشتر دستگاه‌ها نیاز به گرم‌کردن ابتدایی دارند. فراموش نکنید که پیش از شروع کار با اسپرسوساز مطمئن شوید که مخزن آب دستگاه پر است و آب به دمای مناسب رسیده است. دانه قهوه‌ را در فیلتر دستگاه قرار دهید. فیلتر را به کمی چرخاندن در دستگاه بچسبانید و دکمه تهیه اسپرسو را فشار دهید. آب به فشار بالا از قهوه عبور کرده و اسپرسو را تشکیل می‌دهد.

هر دستگاه اسپرسوساز با توجه به مدل و برند خود ممکن است تا حدودی در نحوه عملکرد و تنظیمات مختلف باشد، بنابراین همیشه به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

دستگاه های اسپرسوساز به دسته های خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی تقسیم می شوند. برای دم کردن قهوه به مقدار کم بهتر است از دستگاه های خانگی استفاده کنید و اگر به عنوان یک باریستا در حال خواندن این مقاله هستید که روزانه مشتریان زیادی دارید و نیاز دارید همزمان چندین قهوه آماده داشته باشید بهتر است سری به صفحه خرید دستگاه اسپرسوساز صنعتی استوک این مجموعه بزنید.

تفاوت دستگاه قهوه ساز با اسپرسوساز در چیست؟

تفاوت دستگاه اسپرسوساز با قهوه ساز

در این بخش به بررسی اصلی ترین تفاوت دستگاه اسپرسوساز و قهوه ساز میپردازیم. دستگاه های قهوه ساز قهوه هایی رقیق تر و با غلظت کمتری را در اختیار شما قرار می دهد. اما اسپرسوساز در زمان کوتاه تری اسپرسوهای غلیظ تر و با کلافئین بیشتر را به شما ارائه می دهد. لازم به ذکر است برای اسپرسوساز از دانه های قهوه ریز تر استفاده می شود. و این در حالی است که برای قهوه ساز از دانه های درشت تر هم می توانید استفاده کنید.

همچنین دستگاه های قهوه ساز برای دم کردن قهوه نیاز به مهارت خاصی ندارند و افراد مبتدی نیز می توانند از تمام مدل های آن استفاده کنند. ولی کار با دستگاه های اسپرسوساز نیاز به مهارت بیشتری دارد و همچنین قیمت این دستگاه ها نیز نسبت به قهوه ساز ها بیشتر است. شما با خرید یکی از این دو محصول با توجه به بودجه مد نظرتان می توانید لذت نوشیدن یک فنجان قهوه عالی را در کنار عزیزانتان تجربه کنید.

برزین تجارت به عنوان ارائه دهنده انواع دانه قهوه، اسپرسوساز و دستگاه قهوه ساز صنعتی دست دوم می باشد. شما می توانید در کوتاه ترین زمان از مشاوره رایگان چه در زمینه راه اندازی و چه در زمینه خرید و تعمیرات انواع دستگاه اسپرسوساز این مجموعه بهره مند شوید.

نتیجه گیری:

در نتیجه، انتخاب بین دستگاه قهوه ساز و اسپرسوساز بستگی به سلیقه، نیازها و تجربه هر فرد دارد. دستگاه قهوه ساز به شما امکان تهیه قهوه با غلظت کمتر و طعم رقیق‌تر را می‌دهد، درحالی که اسپرسوساز با زمان کوتاهتر و فشار بالاتر، اسپرسو با غلظت بیشتر و طعم قوی‌تر ارائه می‌دهد.

دستگاه‌های قهوه ساز مناسب برای افرادی هستند که به دنبال راحتی و سادگی در تهیه قهوه هستند و نیازی به مهارت خاصی ندارند. از طرف دیگر، اسپرسوسازها نیازمند مهارت بیشتری برای تهیه اسپرسو با طعم و عطر قوی هستند و مناسب برای افرادی هستند که به دنبال تجربه قهوه‌ای با کیفیت و شخصی‌سازی بیشتر هستند. اگر مطالب ارائه شده در این مقاله برایتان مفید بود یا موردی بود که در این مقاله به آن اشاره نشده است. خوشحال می شویم آن را در قسمت دیدگاه ها با ما و سایر خوانندگان سایت در میان بگذارید.