آلوئه ورا گیاهی است سبز رنگ متمایل به زرد که به صورت خوشه ای رشد میکند. این گیاه متلق به خانواده زنبق هاست اما شباهت بسیاری به کاکتوس دارد . در مناطق مختلف به این گیاه نام های متفاوتی میدهند نام هایی همچون گیاه ملکه و… اکثر ما از این گیاه برا درمان پوست و مو اطلاعات زیادی داریم و تقریبا تصور ما این است که خاصیت این گیاه فقط برای زیبایی پوست و مو می باشد. در حالی که چنین نیست این گیاه خواص درمانی زیادی دارد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره میکنیم.

در گیاه آلوئه ورا ترکیبات ویتامین، اسید چرب ضروری ، آنتی اکسیدان ، آنتی باکتریال و…. نهفته است اما حجم اصلی این گیاه  را آب تشکیل میدهد. ما میخواهیم بدانیم این ترکیبات فوق العاده چه مزایا و کاربردی دارند. با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

کاربرد آلوئه ورا در درمان بیماری ها:

همانطور که میدانید بیماری های بسیاری را با روش های سنتی و به وسیله گیاهان درمان میکنند . ما در این زیر تعدادی از این درمان ها را معرفی میکنیم.

۱.درمان عارضه های پوستی مانند سوختگی ، یخ زدگی ، لک و تبخال و…

۲.خوردن آلوئه ورا به پاکسازی روده ها کمک میکند و یبوست را رفع میکند.

۳.آلوئه ورا خون را نیز تصفیه میکند و به بیماری کبدی کمک میکند.

۴.با مصرف آلوئه ورا قند خون نیز کنترل میشود به دیابتی ها کمک میکند.

۵.خاصیب آنتی باکتری آلوئه ورا به درمان زخم و عفونت کمک میکند.

و….

برای خرید آلوئه ورا اصفهان اینجا کلیک کنید.

گلدان آلوئه ورا

استفاده در لوازم بهداشتی:

از ژله آلوئه ورا برای مصارف مختلفی همچون لوازم بهداشتی مانند کرم ، شامپو ، ژل و… استفاده میشود.مثلا کرم مرطوب کننده آلوئه ورا برای پوست بسیار مفید است زیرا باعث بازسازی پوست ، شفافیت و … میشود . و همچنین شامپو و انواع ژل های آلوئه ورا برای رشد و نرمی . لطافت مو تاثیر گذار است.

روش مصرف آلوئه ورا:

این گیاه را میتوان در حالت های مختلف استفاده کرد. مثلا به عنوان ماسک روی پوست سر و صورت بزنی. و یا در مصارف صنعتی لوازم بهداشتی آرایشی استفاده میشود. همچنین این گیاه در مواردی قابل خوردن است و رد هر نوع مصرف گیاه آلوئه ورا میتوان به خواص اعجاب انگیز آن دست یافت.

پرورش آلوئه ورا :

این گیاه از مواردی است که رشد و پرورش آن نیاز به شرایط خیلی خاص ندارد و تقریبا هر کسی میتواند با محیا کردن یک سری نکات و قواعد از این گیاه استفاده کند و آن را نیز پرورش دهد. ما در مقالات بعدی به شما طریقه پرورش و استفاده از این گیاه را آموزش میدهیم. از این که تا پایان مقاله با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

برای پرورش آلوئه ورا در اصفهان کلیک کنید.