در ادامه مقالات معرفی بیست سایت برتر جهان، این بار نوبت به وب سایت شبکه اجتماعی ردیت می رسد. شبکه اجتماعی ردیت یک سایت برای بحث و تبادل نظر است که احتمالا نام آنرا شنیده اید.

پس با ما همراه باشید با معرفی

هشتمین وب سایت برتر جهان : شبکه اجتماعی ردیت

آدرس وب سایت :www.reddit.com

ردیت به زبان ساده یک سایت با مضمون اجتماعی است. کاربران با عضویت در این سایت قادر هستند اخبار خود شامل متن ، تصویر و لینک را ارسال نمایند. هر پست خبری که در این سایت وارد می شود توسط دیگر کاربران رای داده می شود یعنی تایید می شود یا رد. اصطلاحا به این کار دادن رای مثبت یا منفی گفته می شود. در واقع تعداد آرا کاربران اهمیت هر خبر و جایگاه خبر در صفحات ردیت را مشخص می کند . هر پست خبری بسته به تعداد آرا کسب نموده، جایگاه می گیرد یعنی اگر تعداد آرا مثبت به دست آمده بالا باشد به عنوان محبوب ترین پست در صفحه اصلی قرار می گیرد و بر عکس اگر تعداد آرا منفی بالا باشد در پایین ترین رده قرار گرفته و شانس دیده شدن آن توسط بقیه کمتر می شود. در واقع مطلب اگر برای کاربر مورد تایید ، جالب ، عجیب و حتی ترسناک باشد به آن رای مثبت یا منفی داده می شود.

reddit02

مطالب این سایت کاملا توسط کاربران وارد شده و جایگاه می گیرند در واقع کاربران ، مدیران سایت به حساب می آیند. ردیت این امکان را برای کاربرانش فراهم می کند تا در مورد موضوع مورد نظرشان مثلا سئو سایت در اصفهان به بحث و گفتگو با دیگران بپردازند. شاید به بیان ساده بتوان گفت ردیت یک محل امن برای تبادل نظر است .

پست های ارسالی کاربران بر اساس موضوع های مختلف مانند اخبار ، علمی ، فیلم ، بازی های ویدئویی ، موسیقی ، کتاب ، تناسب اندام ، غذا ، اشتراک تصاویر و غیره تقسیم بندی می شوند . به هر کدام از این موضاعات اصطلاحا ساب ردیت گفته می شود . به کاربران این سایت هم اصلاحا ردیتور گفته می شود. مشاهده پست های منتشر شده در ردیت نیازی به حساب کاربری ندارد اما گذاشتن پست و رای دادن به پست های دیگران مستلزم ایجاد حساب کاربری در سایت می باشد . ثبت نام در ردیت رایگان و بدون نیاز به پست الکترونیک است . عضویت در سایت ردیت کلی نیست یعنی بایستی در هر بخش یا موضوع یا همان ساب ردیت جداگانه عضو شوید . برای استفاده بهینه تر از این سایت بهتر است در چندین ساب ردیت عضو شوید و حتی اگر موضوع مورد نظر شما مثلا طراحی سایت در اصفهان جز هیچکدام از زیر مجموعه های ردیت نبود، خود شخصا اقدام به راه اندازی و مدیریت ساب ردیت جدید کنید.

نام ردیت یک بازی با کلمات است با عبارت “خواندن آن” ، یعنی “من آن را در ردیت خواندم” . لوگوی سایت تصویری از یک بیگانه با نام مستعار Snoo  است . موضوعات یا ساب ردیت ها اغلب از انواع مضامین Snoo مربوط به آن موضوع استفاده می کنند. در ژوئن ۲۰۱۵ ، ۳۶ میلیون حساب کاربری در ردیت وجود داشت.

reddit01

کاربران یا همان ردیتورها توانایی رای دادن به پست ها و نظرات دیگران برای افزایش یا کاهش رای خود و ارسال لینک و نظرات را دارند . هر حساب کاربری در ردیت پس از ثبت پست و گرفتن امتیازات مثبت یا منفی از سمت کاربران دیگر با یک جفت عدد امتیاز می گیرد که اصطلاحا به آن کارما گفته می شود . این دو عدد که نمایش دهنده میزان کارمای ردیتور است ، از تعداد آرا مثبت و منفی پست های کاربر ساخته می شود و در سمت راست صفحه پروفایل شخص نمایش داده می شود. کارما یک سرگرمی برای ردیتور ها به حساب می آید تا همیشه سعی کنند کارمای بالاتری را کسب کنند.

در سال ۲۰۱۷ ، ردیت ۴۵۲ میلیون بازدید کننده ماهانه ( ۲۳۴ میلیون کاربر منحصر به فرد) داشت که باعث شد این سایت در رتبه بندی الکسا رتبه ۵ ایالات متحده  آمریکا و رتبه ۸ الکسا در دنیا را به خود اختصاص دهد. ردیت برای اولین بار توسط استیو هافمن و الکسیس اوهانیان از فارغ التحصیلان ۲۲ ساله ویرجینیا ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد. در حال حاضر دفتر مرکزی این سایت در سانفرانسیسکو کالیفرنیا قرار دارد.

reddit03

یکی از بخش های معروف و مورد علاقه کاربرن ردیت ” بخش من هستم” است . در این بخش کاربران اعلام می کنند تا هر چه می خواهید از او پرسیده شود. تا به حال افراد مشهوری در این بخش شرکت کرده و به سوالات کاربران جواب داده اند . از جمله این افراد باراک اوباما، زاک براف ، نیل استراس ، جیمی کیمل ، ران پال و استیون کلبر بوده اند . در ۲۹ اوت ۲۰۱۲ باراک اوباما رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا حدود ۳۰ دقیقه و بدون اعلام قبلی در این بخش شرکت کرد که با هجوم کاربران ردیت واقع شد. تا حدی که عملکرد بسیاری از بخش های ردیت با کندی و اختلال مواجه شد . در ردیت اصلاحاتی خاص وجود دارد که برای بهره گیری بهتر از این سایت بایستی با آن آشنا باشید. OP یعنی پوستر اصلی پست و TIL مخفف کلمات Today I Learned (به معنی امروز آموختم) پر کاربردترین اصطلاحات ردیت می باشند.

مراجعه به مقاله قبلی : هفتمین وب سایت جهان (نسخه هندی گوگل)