دیگر لازم نیست برای خنک کردن نوشیدنی‌های خود از یخ استفاده کنید. این دستگاه خنک‌کننده از خاک برای سرد نگه داشتن نوشیدنی‌های شما استفاده می‌کند. درست حدس زدید، مواد خاکی زیر پایتان.

Ecool خنک‌کننده‌ای است که در کشور دانمارک ساخته شده است و در حیاط خلوت شما در زیر زمین نصب می‌شود. این دستگاه از خاک موجود در اعماق زمین برای سرد نگه داشتن نوشیدنی‌های مورد علاقه شما استفاده می‌کند. دیگر به یخ یا نیروی الکتریسیته نیازی نیست، از همین رو یکی از فواید بی‌نظیر این دستگاه سازگار بودن با محیط زیست است.

want-ecool-2

ازآنجاکه ecool پرتابل نیست، باید در جایی که می‌خواهید آن را نصب کنید مانند حیاط یا تراس، سوراخی ثابت حفر کنید. نگران نباشید، لازم نیست کل خاک باغچه یا حیاط خود را زیرورو کنید زیرا اندازه‌های این سوراخ ثابت و مشخص است. برای حفر این سوراخ کافی است دایره‌ای به قطر تقریباً ۲۳ سانتی‌متر (۹ اینچ) ایجاد کنید و آن را تا عمقی کمتر از ۱۲۲ سانتی‌متری (۴ فوتی) حفر کنید. می‌توانید از بقیه فضای باغچه یا حیاطتان نیز برای کاشت سبزی یا سایر محصولات استفاده کنید.want-ecool-3

شرکت سازنده می‌گوید نصب این دستگاه ساده است و تنها به یک مته باغی ۲۲ اینچی نیاز دارد؛ اما احتمالاً با استفاده از یک بیل متوسط و چند ساعت تلاش هم می‌توانید ecool را به آسانی در محل خود نصب کنید.

زمانی که نصب آن به پایان برسد، این دستگاه خنک‌کننده ۳۵۰ دلاری ظرفیت نگه‌داری ۲۴ عدد از نوشیدنی‌های مورد علاقه شما را داراست. همان‌طور که شاید حدس زده باشید این خنک‌کننده مانند عایقی از نوشیدنی‌های شما در برابر گرمای روزهای تابستان و سرمای زمستان محافظت می‌کند. دو عدد لنگ در دو طرف دستگاه تعبیه شده است تا شما به راحتی بتوانید یک عدد از نوشیدنی‌ها را به سمت پایین بفرستید و هم‌زمان نوشیدنی خود را از طرف دیگر تحویل بگیرید. نکته جالب این است که به هیچ نیروی الکتریسیته‌ای برای کار با این دستگاه نیاز نیست، بنابراین می‌توانید حتی در شرایطی که برق قطع است از آن استفاده کنید.

هم‌چنین می‌توانید نوشیدنی‌های خود را برای یک شب یا یک سال در این خنک‌کننده عالی ذخیره کنید.

برای آشنایی بیشتر با طرز کار این خنک کننده جالب می توانید فیلم کوتاه زیر را تماشا کنید .

نظر شما چیست؟ شما چه ایده‌ای برای خنک کردن نوشیدنی‌ها بدون استفاده از نیروی برق دارید؟ نظرتان درباره فناوری‌هایی که دوستدار محیط زیست هستند مانند این خنک‌کننده یا خودروهای هیبریدی چیست؟

لطفاً نظرات و دانسته‌های خود را با ما در میان بگذارید.