سیم لاکی چیست؟

نوعی سیم است که از جنس مس و یا آلومینیوم می باشد. این سیم دارای روکش عایق بسیار نازکی می باشد که تفاوت آن با سیم معمولی است.و این روکش عایق نازک باعث شده است تا در سی پیچی موتور از این سیم به وفور استفاده شود. سیم های معمولی دارای روکش پلاستیک کلفت هستند که ممکن است هنگام گرم شدن ذوب شوند. از نکات دیگر راجع به سیم لاکی این است که فضای کمی را اشغال میکند.اما تمام این خصوصیات باعث شده است تا از سیم لاکی اصفهان در شرایط خاص نگهداری شود . یعنی برای افزایش طول عمر این سیم ها نیاز است تا مواردی را رعایت کنیم. برای آشنایی با این شرایط چند مورد مهم را درادامه مطلب بیان میکنیم.

شرایط نگهداری از سیم لاکی:

۱.در ابتدا باید گفت که هنگام حمل و نقل باید مراقب باشید که سیم با اشیای نوک تیز برخورد نکند به دلیل اینکه این سیم ها بسیار نازک هستند و امکان خراش افتادن روی آنن وجود دارد.

۲.دومین مورد شرایط آب و هوایی می باشد یعنی در محلی که رطوبت زیاد است و همچنین گرد و غبار وجود دارد سعی شود که سیم های لاکی را قرار ندهید.

۳.همچنین در شرایطی که تابش مستقیم نور خورشید وجود دارد سیم لاکی نباید باشد و بهترین کار این است که سیم های لاکی را در کارتن در بسته و جای خنک نگهداری شود اما این نکته در نظر داشته باشید که هوا متعادل باشد نه زیادی سرد و نه گرم.

سیم لاکی

۴.مشکل مهمی که برای این نوع سیم ها پیش می آید این است که هنگام سیم پیچی ممکن است که در سیم گره ایجاد شود و این مشکل تنها با یک کار قابل حل است اینکه هنگام سیم پیچی از لوازم سیم پیچی اصفهان استفاده کنید تا استانداردهای لازم را رعایت کند و تنش زیادی در سیم ایجاد نکند .

سوالات متداول:

افرادی که در سیم پیچی از این نوع سیم ها استفاده میکنند در حین کار و یا قبل از خرید برایشان سوالاتی پیش می آید .برای اینکه پاسخ برای سوالات ذهنتان داشته باشید تا پایان مقاله ما را همراهی کنید. در ادامه تعدادی از سوالات متداول را همراه با پاسخ برای شما عزیزان بازگو میکنیم.

۱.با وجود عایق چگونه سیم ها را به هم متصل کنیم؟؟

برای از بین بردن عایق تنها یک راه وجود دارد اینکه هنگام سیم پیچی و متصل کردن میتوان بدون هیچ کاری با لحیم کردن عایق را کنار زد و لایه ای مواد لحیم روی سطح باقی می ماند.

۲.چند نوع لاک برای سیم های لاکی وجود دارد؟

در کل باید گفت که سه نوع لاک وجود دارد اما این لاک ها با توجه به نوع مصرف از سیم ها تعیین میشود . یعنی بستگی دارد که سیم را در کجا مورد استفاده قرار دهید مثلا برای افزایش سطح استکام مکانیکی نوعی لاک مخصوص استفاده میشود. که این اطلاعات را میتوان از افرادی که به فروش سیم لاکی مشغول هستند بدست آورد.

سیم لاکی

۳.رنگ لاک تاثیری بر کیفیت دارد؟

رنگ لاک سیم ها ممکن است تیره یا روشن باشد ولی این دلیل بر کیفیت و یا نا مطلوب بودن نیست. دلیل رنگ تیره یا روشن بودن لاک ، نوع لاک استفاده شده و یا تنظیمات دستگاه لاک زنی سیم می باشد.