گاز طبیعی یک منبع انرژی فسیلی است که در اعماق سطح زمین تشکیل شده است.گاز طبیعی حاوی ترکیبات مختلف زیادی است.بزرگترین مؤلفه گاز طبیعی متان است ، ترکیبی با یک اتم کربن و چهار اتم هیدروژن.گاز طبیعی همچنین حاوی مقادیر کمتری از مایعات گاز طبیعی و گازهای غیر هیدروکربنی مانند دی اکسید کربن و بخار آب است.

از گاز طبیعی می توان برای سوخت رسانی نیروگاه های برقی و سوخت برای گرمایش ساختمان ها استفاده کرد و به عنوان ماده اولیه در بسیاری از محصولات مصرفی از جمله پلاستیک از گاز طبیعی استفاده میشود.

البته در دستگاه های گرمایش خانگی برای تنظیم فشار و متعادل کردن جریان گاز طبیعی ، از وسیله ای بنام رگولاتور استفاده میشود.درواقع برای تبدیل فشار زیاد گاز ، به فشار کمتری که برای دستگاه مناسب باشد ، از رگولاتور استفاده میشود.رگولاتورها علاوه بر کاربردی که در وسایل خانگی دارند در بسیاری از مصارف صنعتی نیز مورد استفاده قرار میگیرند.به رگولاتوری که در موارد صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد ، رگولاتور گاز صنعتی گفته میشود.

مصارف گاز طبیعی

گاز طبیعی ۲۲٪ از انرژی مورد استفاده در سراسر جهان را تأمین می کند و تقریباً یک چهارم از تولید برق را تشکیل می دهد و همچنین نقش مهمی را به عنوان مواد اولیه برای صنعت بازی می کند.گاز طبیعی یک سوخت همه کاره است و رشد آن تا حدودی با مزایای زیست محیطی آن نسبت به سایر سوخت های فسیلی ، به ویژه برای کیفیت هوا و انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط است.

از مزایای گاز طبیعی می توان به کارآیی ، فراوانی و تطبیق پذیری آن اشاره کرد. گاز طبیعی دارای چگالی انرژی بالا و کاربردهای انعطاف پذیر است و آن را به یک سوخت محبوب تبدیل می کند.

گاز طبیعی می تواند به صورت گاز طبیعی فشرده شده (CNG) یا گاز طبیعی مایع (LNG) برای سوخت خودروها و کامیون ها استفاده شود.

گاز طبیعی چگونه بدست می آید؟

گاز طبیعی چگونه بدست می آید؟

میلیونها سال تا ۱۰۰ میلیون سال پیش و در طولانی مدت طولانی ، بقایای گیاهان و حیوانات (مانند دیاتومها) در لایه های ضخیم در سطح زمین و کف اقیانوس ها ساخته شده اند ، که گاه با شن ، سیلت و کربنات کلسیم مخلوط می شوند.

با گذشت زمان ، این لایه ها در زیر شن ، لجن و سنگ دفن شده اند.فشار و گرما برخی از این مواد غنی از کربن و هیدروژن را به زغال سنگ ، برخی به روغن (نفت) و برخی به گاز طبیعی تبدیل کرده است.

ذخایر گاز طبیعی در زمین یافت می شود و برخی از آنها در خارج از ساحل و در اعماق کف اقیانوس قرار دارند. نوعی گاز طبیعی که در ذخایر زغال سنگ یافت می شود ، متان ذغال سنگ نامیده می شود.

نخستین اکتشافات گازهای طبیعی در بین ۶۰۰۰ تا ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد در ایران انجام شد.بسیاری از نویسندگان اولیه ، نشت نفت طبیعی در خاورمیانه ، به ویژه در منطقه باکو در جمهوری آذربایجان را توصیف می کنند.

برای خرید رگلاتور گاز صنعتی بالاتر از کلاس ۶۰۰ روی لینک کلیک کنید.