بی شک یکی از بزرگ ترین ، زیباترین و شگفت انگیزترین لحظات زندگی پدر و مادرها بخصوص مادرها دیدن جنین نوزاد خود قبل از تولد است اما متاسفانه تاکنون برخی از والدین به دلایل خاصی از جمله نابینایی این لحظه ی خارق العاده را از دست داده اند. خبر خوب اینکه از این پس والدین نابینا هم می توانند به کمک پرینترهای سه بعدی ظاهر جنین نوزاد خود را مشاهده کنند.

چاپگرهای سه بعدی هزاران فرصت بی نظیر و جدید را پیش روی افراد نابینا قرار داده است تا بتوانند تجربه ای نو از جهان پیرامون خود به دست آورند اما هیچ یک از این فرصت ها مانند داستان مادر حامله و نابینای ۳۰ ساله ی برزیلی ،تاتیانا گوئرا که در ۱۷ سالگی بینایی خود را از دست داده بود و در هفته ی بیستم حاملگی موفق شد توسط ابتکار شرکت مود مجسمه ای سه بعدی از جنین نوزاد پسرش که به وسیله ی چاپگرهای سه بعدی تهیه شده بود را ببیند تاثیرگذار و هیجان انگیز نبود.

در طول دوران بارداری ،سونوگرافی جنین (Fetal ultrasound) که به والدین و پزشکان امکان مشاهده جنین را می دهد لحظاتی بی نظیر و فراموش نشدنی برای انسان فراهم می کند.با این حال ، تاتیانا گوئرای ۳۰ ساله که در ۱۷ سالگی بینایی خود را از دست داده بود نمی توانست با استفاده از سونوگرافی جنین پسر خود را ببیند.اما خوشبختانه دکترها موفق شدند با استفاده از یک ایستگاه پرینت سه بعدی سیار که از سوی Huggies تهیه شده بود مجسمه ای سه بعدی از جنین نوزاد این مادر حامله ی نابینا که در بالای آن با خطر بریل نوشته شده بود : « من پسرت هستم.»تهیه کنند و او را شگفت زده کنند.

blind-pregnant-woman-look-unborn-son-3d-printing-ultrasound-huggies-2

ترکیب دلگرم کننده ی فناوری و عشق بخشی از کمپین بزرگ تری از سوی Huggies است که تصمیم دارد در برزیل این فرصت را در اختیار مادران دیگر نیز قرار دهد.

مقالات پیشنهادی:

معلولیت نابینایی محدودیت نیست : هنرمند نابینایی که با حس لامسه نقاشی می‌کند + ۱۵ تصویر

اولین عمارت ساخته شده توسط پرینترهای سه بعدی در چین رونمایی شد

چطور باتری گوشی‌های هوشمند را سریع‌تر شارژ کنیم : ۵ نکته کلیدی

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر