مقدمه

کانکس‌ های مدیریتی به عنوان یک دفتر کار برای اسکان مدیریت یک سازمان یا یک مجموعه کاری در طرح ها و اندازه های مختلفی ساخته می ‌شوند، تا مدیران بتوانند از آن جا پروژه مورد نظر در حال اجرا را مدیریت کنند. این کانکس ها دارای تجهیزات و بخش های مختلفی مثل: میز، اتاق منشی و مدیریت، آبدارخانه و فضایی برای انتظار مشتریان می باشند.

من در این مقاله قصد دارم، برای شما عزیزان از امکانات و تجهیزاتی که در کانکس های لوکس مدیریتی استفاده می شوند، صحبت کنم.

اگر شما هم قصد خریداری این نوع کانکس ها را دارید، من به شما کانکس سازی مهاجر را معرفی می ‌کنم. این مجموعه دارای محصولاتی مانند: کانکس های کارگاهی، نگهبانی، انباری، کامپوزیت و کانکس باغی در اصفهان می باشند. شما بر اساس تنوع محصولات این مجموعه می توانید، کانکس متناسب با نوع فعالیتتان را انتخاب و خریداری کنید.

آشنایی با کانکس‌ های اداری:

این نوع کانکس‌ ها به دلیل این که به عنوان یک دفتر کار طراحی شده ‌اند، باید قبل از سفارش آن ها، زمینه شغلی و تعداد پرسنل برای اسکان کردن در کانکس را مشخص کنید و بعد از آن نیز طراحی و ساخت کانکس را به یک تیم حرفه ‌ای بسپارید. علاوه بر آن فاکتورهای دیگری نیز هستند، که بر اساس آن ها باید سفارش کانکس را انجام دهید.

به عنوان مثال: شرایط آب و هوایی محل مورد نظر برای استقرار کانکس، مشخص کردن محیط نصب کانکس و ابعاد آن، باز و بسته بودن فضای پروژه و هم چنین موقعیت مکانی آن.

شما همیشه نیاز به سفارش کانکس ندارید. گاهی اوقات امکان دارد بر اساس فاکتورهای گفته شده ی شما کانکسی از پیش ساخته و آماده در دسترس باشد، و مستقیماً بتوانید آن را خریداری کنید.

معرفی امکانات کانکس های لوکس مدیریتی:

همان طور که متوجه شدید کانکس ‌های مدیریتی را با هدف سرعت بخشیدن به انجام یک پروژه و فعالیت های مربوطه می ‌سازند. بنابراین امکان این که پرسنل و مدیریت در این کانکس ها در مدت زمان زیادی مشغول به فعالیت باشند، وجود دارد. امکانات و تجهیزات این کانکس ها باید به نحوی باشند، که بتوانند علاوه بر نیازهای پرسنل به رفع نیازهای مراجعه کنندگان نیز بپردازند. از امکانات و تجهیزات مورد نیاز در این کانکس ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم های سرمایشی که در این کانکس ها قادر به استفاده از آن ها هستید به صورت گازی و یا آبی می باشند.

در صورتی که از اجاق گاز یا هر نوع سیستم گازی دیگری در این کانکس ‌ها استفاده می کنید، حتماً باید یک سیستم تهویه برای جلوگیری از خفگی نیز در آن نصب نمایید.

در فصل زمستان استفاده از سیستم های گرمایشی مثل: بخاری برقی، گازی و یا حتی پکیج در کانکس های اداری امکان پذیر است.

در کانکس های اداری برای کنترل نور و صدا از پنجره های دو جداره و هم چنین پرده استفاده می کنند.

برای جلب توجه بیشتر مشتریان، نمای داخلی و بیرونی این کانکس ها را به شکلی زیبا و جذاب طراحی می کنند، تا چشمگیر باشند. و حتی باعث ایجاد روحیه ی مثبت در پرسنل شوند.

کانکس های مدیریتی باید دارای درب ورودی بزرگ باشند، تا مراجعه ‌کنندگان به راحتی بتوانند از آن جا عبور و مرور کنند. برای مشتریانی که به کانکس مراجعه می کنند، باید یک فضای مناسب با تعدادی صندلی اختصاص داد، تا مشتریان در آن قسمت بتوانند در انتظار بمانند. برای تنظیم روشنایی داخل و بیرون فضای کانکس های اداری از چراغ و لامپ های مناسب می توانید، استفاده کنید. سرویس بهداشتی و آبدارخانه نیز جزو امکانات ضروری برای این مدل کانکس ها می باشند.

برای جلوگیری از لرزش و تکان خوردن کانکس های مدیریتی از متریال های محکم و مناسب در کف آن ها استفاده می کنند. علاوه بر آن در روزهای بارانی، سقف این کانکس ها باید دارای عایقی مناسب باشد، تا از نفوذ آب به داخل کانکس جلوگیری کند. از امکانات دیگر کانکس های اداری می توان به وجود اتاق منشی، مدیریت و اتاقی برای قرار دادن وسایلی مثل: دستگاه فتوکپی و صندوق اشاره کرد.

تا این قسمت از مقاله با کانکس های مدیریتی و امکاناتشان آشنایی پیدا کردید. اما در ادامه قصد دارم، از مزایای این کانکس‌ها با شما صحبت کنم. پس با من همراه باشید.

آشنایی با مزایای استفاده از کانکس ‌های اداری:

از آن جا که ساختن یک سازه سنتی نیاز به صرف وقت و انرژی و هم چنین هزینه ‌های بالایی دارد، برای پیشبرد فعالیت های اداری یک شرکت یا سازمان از کانکس یا همان سازه های از پیش ساخته شده استفاده می ‌کنند. چرا که این نوع ساخت‌ها هم به صورت آماده در بازار موجود می ‌باشند، و هم مقرون به صرفه هستند. و به خاطر تنوعی که دارند، می ‌توانید از بین آن ها مناسب‌ ترینشان را با توجه به شغلی که دارید، انتخاب کنید. از مزیت های دیگر استفاده از کانس این است، که در کم ترین زمان برای شما آن ها را می‌ سازند. حمل و نقل و جابه جایی آن ها راحت است، و برای استفاده از آن ها دیگر نیازی به گرفتن مجوزهایی مثل مجوز احداث بنا نمی باشید.

نتیجه گیری:

در این مقاله سعی کردم شما را با کانکس های مدیریتی، مزیت ها و امکاناتی که دارند، بیشتر آشنا کنم. این نوع کانکس ها به دلیل داشتن امکانات و تجهیزات رفاهی کامل می ‌توانند به عنوان یک دفتر کار در نظر گرفته شوند. و به خوبی پاسخگوی همه نیازهای مشتری و پرسنل مستقر شده در آن باشند. اما قبل از سفارش آن ها باید  فاکتورهای ذکر شده در این مقاله را برای ساخت کانکس در نظر بگیرید، تا متناسب با آن ها بتوانند کانکسی که مورد نیاز شما است، را طراحی کرده و اقدام به ساخت آن کنند.

با توجه به این که این نوع کانکس ها از متریال‌ های حساسی ساخته شده اند، نباید آن ها را در مجاورت با پروژه ی در حال ساخت نصب کرد. زیرا در چنین شرایطی ممکن است، مصالح ساختمانی به سمت پایین پرتاب شوند.و اگر با کانکس برخورد پیدا کنند، می توانند باعث آسیب و کاهش طول عمر آن شوند.