تقریبا آرزوی هر کسی این است که ایام کهن سالی را بی دغدغه و با اندوخته مالی مناسبی بگذراند. افراد خانواده همگی به فکر این هستند که بعد از مرگشان رفاه و آسایش عزیزانشان تضمین شده باشد. مخصوصا در فرهنگ ایرانی که تمام مسئولیت های این چنینی را پدران عزیزمان به دوش می کشند. البته بار این مسئولیت بسیار سنگین است و تصمیم گیری صحیح برای چنین سرمایه گذاری حساسی مشکل هست. در این مقاله قصد داریم شرایط دریافت بیمه عمر را برای مخاطبانمان شرح دهیم.

بیمه عمر چیست؟

نوعی قرارداد است که میان یک شرکت بیمه و شخص بیمه شونده یا قیم وی منعقد می گردد که بیمه شونده متعهد به پرداخت مبلغی به صورت اقساطی تعیین شده، می شود تا زمانی معین بسته به نوع قرارداد ادامه خواهد داشت.

در میان شیوه های مختلف سرمیه گذاری از ملک، طلا، سهام و غیره به جرات می توان گفت که بیمه عمر نه تنها روشی ایمن بلکه بسیار پر منفعت می باشد. اگر اینقدر باهوش هستید که به فکر خرید بیمه عمر افتادید خیلی خوب هست اما، هوشمندانه تر این است که بیمه مناسبی را انتخاب کنید.

یکی از راه های متداول سرمایه گذاری و مطمئن که آینده را تامین می کند، بیمه عمر است. بیمه ایران اقساطی اصفهان فعالیت خدماتی همچون بیمه عمر، بیمه بدنه، بیمه شخص ثالث، بیمه مسئولیت و … ارائه می دهد و افراد مستمره بگیر را تحت پوشش و حمایت قرار داده است.

انواع بیمه عمر

اگر چه انواع مختلف بیمه های عمر مزایای متفاوتی را دارند اما، توجه داشته باشید که همه آنها نمی توانند یک عمر زندگی ما را بیمه کند.

بیمه تمام عمر

فرض کنید شما بیمه عمر پوشش دهنده فوت را خریداری می کنید یعنی با این کار در زمانی که شخص بیمه شده در قید حیات نیست سرمایه و اندوخته بیمه گذار به بازماندگانش تعلق می گیرد، در این صورت خود شخص هیچ نفعی نمیبرید.

بیمه عمر زمانی

حالت بدتر این است که کسی بیمه عمر به شرط حیات خریداری کند. یعنی نوعی بیمه که اگر شخص تا مدت قرارداد زنده باشد، می تواند از آن بهره مند شود ولی بعد از پایان زمان بیمه نامه هیچ مبلغی به عنوان سرمایه فوت به شخص برگشت داده نمی شود.

بیمه عمر مختلط

پیشنهاد ما به شما در میان انواع بیمه عمر، بیمه عمر مختلط می باشد که یک نوع بیمه ترکیبی است اما همانطور که گفتیم رایج ترین و ایده آل ترین ترکیب بیمه عمر حاصل جمع پس انداز و سرمایه گذاری است به طوری که این بیمه نه تنها پوشش دهنده فوت می باشد، بلکه تامین کننده مالی شخص بیمه گذار در زمان زنده بودنش هم هست.

بنابراین اگر شخص قبل از پایان یافتن مدت بیمه فوت کند در این صورت سرمایه اش به ثمر می نشیند و به شکل یک جا و یا به دفعات به خانواده فرد پرداخت می شود. اگر فرد بیمه شده تا تمام شدن قرارا داد بیمه در قید حیات باشد، پس اندوخته مالی خوبی نصیبش می شود.

در کل چه بیمه شده زنده یا فوت شده باشد، در هر صورت شرکت بیمه موظف به پرداخت است. بیمه ایران اقساطی اصفهان این امکان را برای شما فراهم کرده تا بدون حضور فیزیکی و از سراسر کشور با وکلای دادگستری و کارشناسان حقوقی در ارتباط باشید. همین حالا می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید و پاسخ سوالات خود را در کمترین زمان دریافت کنید.

شرایط دریافت بیمه عمر ایران

برای دریافت و خرید بیمه عمر شرکت های بیمه گذاری برای اشخاص بیمه شده شرایطی را وضع می کنند تا در زمان صدور بیمه نامه بتوانند شرایط را مطالعه کنند و از آن اطلاع داشته باشند. برخی از شرایط عمومی همه شرکت های بیمه عبارتند از:

  • بیمه گذار بیمه عمر
  • بیمه شده بیمه عمر
  • ذینفع بیمه نامه عمر
  • ارزش باز خریدی
  • بیمه گذار بیمه عمر:

بیمه گذار یعنی شخص حقیقی یا حقوقی که بیمه را خریداری می کند، قیم کسی است که درخواست بیمه نامه داده و نمی تواند بیمه را دریافت کند و بیمه گذار پرداخت می کند.

  • بیمه شده بیمه عمر:

شخصی که بیمه شده ولی نمی تواند به صورت جداگانه بیمه خریداری کند. یعنی به سن قانونی نرسیده و شرایطش را ندارد. اینجاست که بیمه گذار باید بتواند برای فرد دیگری بیمه خریداری کند. این عمل بیشتر مواقعی اتفاق می افتد که پدر برای فرزندانش بیمه بخرد.

  • ذینفع بیمه نام عمر:

زمانی که بیمه عمر خریداری می شود، افرادی واجد شرایط مشخص می شوند که بعد از فوت فرد بیمه شده سرمایه به آنها تعلق بگیرد که به این افراد ذینفع در بیمه عمر گفته می شود. ذینفع بیمه عمر بعد از فوت عزیزش با مبلغی که دریافت خواهد کرد می تواند از نظر مالی حمایت شود و گرفتار مشکلات معیشتی  نشود.

  • ارزش بازخریدی:

ارزش بازخریدی یعنی پولی که بیمه گذار در مقابل کنسلی بیمه نامه دریافت می کند، یعنی ارزشی که باز خریده می شود. به غیر از دریافت درصدی سرمایه اندوخته شده از بیمه عمر، میتوان پس از مدتی با بیمه نامه عمر وام گرفت.

  • علاوه بر بیمه گذاری عمر اگر وسیله نقلیه دارید، عاقلانه است آن را بیمه بدنه کنید تا اگر زمانی غیر منتظره خسارتی به بدنه ماشین وارد شد، تا حدی قابل جبران باشد و بیمه پرداخت کند. پیشنهاد می شود در صورتی که قصد دارید خودرو خود را در برابر حوادثی مانند: تصادف، آتش سوزی، سیل، سرقت، شکستن شیشه، افتادن درخت و … بیمه بدنه کنید، با بیمه گذاری در بیمه اقساطی ماشین اصفهان اطمینان داشته باشید که این خسارات را بر عهده می گیرد و نگرانی از این بابت نخواهید داشت. اگر سوالی دارید همکاران ما پاسخگوی شما هستند.

کلام آخر

همانطور که گفته شد بیمه عمر قراردادی است که بین شرکت بیمه و فرد بیمه شونده بسته می شود که طبق آن اشخاص بیمه شده در طی اقساط بلند مدت مبلغی تعیین شده را پرداخت می کنند تا سرمایه و پشتوانه برای خود شخص و یا افراد ذینفع پس از مرگ فرد بیمه شده باشد. این موارد بستگی به نوع بیمه دارد که توسط افراد بیمه شده مشخص خواهد شد.