افرادی که قصد دارند منزل خود را رنگ آمیزی کنند با مشکلات بسیاری روبه رو شده اند. در ابتدا شاید تصور کنید که کار هیجان انگیزی است و میتوانید رنگ های دلخواه را انتخاب کنید و بهترین رنگ پلاستیک ساختمانی را خریداری کنید ، اما کمی که جلوتر میروید انتخاب سخت میشود و نمیدانید چه رنگی بزنید که خسته کننده و آزار دهنده نباشد. به دلیل اینکه نقاشان ساختمانی معمولا علم روانشناسی ندارند پیشنهاد رنگ های خنثی و سفید را میدهند. اگر دقت کرده باشید کمتر خانه ای هست که رنگ دیوارهای آن متنوع و رنگارنگ باشد. معمولا رنگ سفید ، کرم و خاکستری است. ما در این مقاله قصد داریم به شما از طریق علم روانشناسی آموزش دهیم کدام رنگ برای روحیه و شخصیت شما و خانواده مناسب است. در ابتدا با دسته بندی رنگ ها شروع میکنیم.

انتخاب رنگ خانه

رنگ های گرم :

رنگ هایی مانند قرمز ، زرد و نارنجی جزئی از رنگ های گرم هستند این رنگ ها باعث افزایش انرژی شده بنابراین برا مکان هایی مانند آشپزخانه مفید است و یا اگر در اتاقی ورزش میکنید از ترکیب این سه رنگ استفاده کنید تا با دیدن این رنگ ها انرژی بیشتری بگیرید.

رنگ های سرد:

رنگ های سرد مانند رنگ آبی ، نیلی و بنفش رنگی هستند که باعث آرامش میشوند و بیشتر مناسب اتاق کودک و اتاق بزرگسالان میباشد. برای مکانی استفاده کنید که قصد دارید در آنجا استراحت کنید. این رنگ ها برای حمام نیز کاربرد دارد.

انتخاب رنگ پذیرایی :

انتخاب رنگ برای ااق نشیمن به گزینه های زیادی مربوط میشود . مثلا اگر قصد دارید یک محیط آرام و زیبا باشد رنگ های خنثی مانند طوسی مناسب است و اگر میخواهید محیطی باشد پر انرژی و زرق و برق باید از رنگ های شاد استفاده کنید. البته باید گفت انتخاب رنگ ها به دکوراسیون ، وسایل و متراژ خانه نیز بستگی دارد.

انتخاب رنگ خانه

رنگ مناسب برای اتاق خواب :

برای انتخاب یک رنگ مناسب برای اتاق خواب باید به علم روانشناسی اعتقاد داشته باشید. انتخاب یک رنگ مناسب با روحیه و شخصیت فرد میتواند در زندگی آن تاثیر بگذارد . بنابراین اگر نیاز به اتاقی دارید که به شما آرامش دهد و روحیه شما را زنده نگه دارد با ما در این مقاله همراه باشید.

اتاق خواب مکانی است که فرد در آخرید لحظه چشمای خود را میبنند و اولین جایی است که بعد از بیدار شدن آنجا را میبیند پس میتواند بر کارهایی که در روز انجام میدهید تاثیر بگذارد.

رنگ های تیره برای اتاق خواب در افراد با روحیات مختلف تاثیرهای متفاوتی میگذارد. مثلا برای دسته اول رنگ تیره اتاق آرامش میدهد و باعث میشود نگرانی و استرس های در طول روز را بیرون از اتاق گذاشته و با خیالی راحت و امنیت به خواب بروند.  دسته دوم افرادی هستند که با دیدن رنگ تیره در آنها استرس و نگرانی به وجود می آید و نمیتوانند خواب راحتی داشته باشند . پس ابتدا بهتر شخصیت خود را شناسایی کنید.

خرید رنگ مناسب:

ابتدا بودجه خود را در نظر بگیرید و طبق شخصیت و روحیه هر فرد اتاق یا مکان مورد نظر را رنگ آمیزی کنید. رنگ ها نمونه های مختلفی دارند که باید قبل از خرید به آنها توجه کرد. اگر در زمینه خرید رنگ تجربه کافی ندارید میتوانید از کارشناسان رنگ شرکت حاوی رنگ بزرگترین تولید کننده رنگ ساختمانی کمک بگیرید.