در این مقاله، شما به تمام اطلاعاتی که برای برنامه ‌ریزی، طراحی، و تهیه یک پکیج تصفیه فاضلاب  پرورش فرآوری ماهی نیاز دارید، دسترسی خواهید داشت. اولین و مهم ‌ترین مرحله در این راه این است که مشخصات کیفی فاضلاب را مشخص نمایید، زیرا این موضوع انتخاب نوع فرآیند تصفیه فاضلاب تأثیرگذار است. علاوه بر این، ما به شما نکات کلیدی را که باید هنگام برنامه ‌ریزی و تأمین یک پکیج تصفیه‌خانه رعایت کنید، توضیح خواهیم داد.

تصفیه آب فاضلاب پرورش ماهی

در فرآیند پرورش ماهی، محصولات نهایی متنوعی تولید می ‌شوند و هر کدام نیازمند فرآیندهای تولید خاصی هستند. مثلاً، ماهی تازه، فیله ‌های منجمد ماهی، کنسرو ماهی، سالادهای ماهی یا غذاهای دریایی. هر یک از این نوع ‌ها پساب ‌های متفاوتی تولید می‌ کنند. شرکت مهندسی کاشفان نیلفام قادر به ارائه راه‌ حل ‌های شخصی‌ سازی ‌شده برای هر کاربرد خاص بر اساس نوع فاضلاب می باشد. با توجه به طراحی پکیج تصفیه خانه فاضلاب، شما می ‌توانید از پساب ‌های شرکت خود دوباره استفاده کنید، آن ها را به طور مستقیم در محیط تخلیه کنید یا به تصفیه ‌خانه فاضلاب شهری تخلیه نمایید. شرکت مهندسی کاشفان نیلفام در هر مرحله از فرآیند به شما کمک می ‌کند. بنابراین، اگر شما در حال برنامه ‌ریزی برای بهبود یک کارخانه موجود، ایجاد یک واحد تولید جدید یا توسعه واحد تولید موجود هستید، ما راه‌ حل ‌های تصفیه فاضلاب پرورش ماهی‌ مناسبی برای شما داریم. تیم مشاوران ما در انتظار پاسخگویی به هر سوال یا استعلامی از شما هستند.

استخر پرورش ماهی

برای حفظ منابع آب و جلوگیری از آلوده شدن استخرهای پرورش ماهی، استفاده از پکیج های تصفیه خانه فاضلاب مناسب، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. اگر برای صنایع خود نیاز به استفاده از پکیج های تصفیه فاضلاب را دارید و در این زمینه هیچ گونه اطلاعاتی ندارید، می توانید با کارشناسان شرکت فنی مهندسی کاشفان نیلفام تماس بگیرید.

منابع و ویژگی ‌های فاضلاب حاصل از پرورش ماهی

صنایع پرورش ماهی به دلیل ماهیت متنوع  و فرآیندهای مختلف تولید، منابع متنوعی از فاضلاب تولید می‌ کنند. این فاضلاب ‌ها می ‌توانند از مراحل مختلف پرورش ماهی نشات گرفته و متشکل از عناصر مختلفی باشند:

منبع تولید

در مراحل تولید ماهی از مواد شیمیایی و آب استفاده می ‌شود. این عوامل شامل ضایعات تولید، خون ماهی، چربی‌ها، و مواد پاک‌ کننده می ‌شوند.

نگهداری و حمل و نقل

ماهی باید در تمام مراحل نگهداری و حمل و نقل در درجه حرارت مناسب نگه ‌داری شود. این فرآیندها باعث ایجاد فاضلاب حاوی مواد پاک‌کننده و مواد شیمیایی می ‌شود.

نظافت ماشین ‌ها و ساختمان

در مراحل نظافت تجهیزات و ساختمان‌ های مرتبط با پرورش ماهی، فاضلاب اصلی شامل باقیمانده‌ هایی نظیر خون، چربی، رسوبات، و مواد شیمیایی تمیزکننده است.

ماهی پرورشی

شرکت ‌های پرورش ماهی معمولاً در کارخانه ‌های تولیدی محصولات متنوعی همچون ماهی تازه، فیله ماهی، ماهی دودی، کنسرو ماهی، سالاد ماهی و ماهی پخته را تولید می ‌کنند. تقاضا برای محصولات متنوع ماهی به طور مداوم در حال افزایش است. از طرفی، نرخ ماهی ‌گیری در عمق دریا ثابت مانده است. از طرف دیگر، پرورش ماهی در آبزی ‌پروری افزایش یافته و این به مزارع پرورش ماهی در مناطق ساحلی و داخلی انتقال پیدا کرده است. این مزارع توانایی مدیریت آب را در یک چرخه بسته اجرا می‌ کنند.

مهم نیست که چه نوع فاضلابی تولید می ‌کنید، دانستن ترکیب آن برای انتخاب روش بهینه تصفیه فاضلاب بسیار حیاتی است. برنامه ‌ریزی نادرست ممکن است منجر به ایجاد یک سیستم نا مناسب شود که فاضلاب را به درستی تصفیه  نکند.

شرکت مهندسی کاشفان نیلفام در فرآیند طراحی یک پکیج تصفیه فاضلاب پرورش ماهی با هر مشتری همکاری نزدیکی دارد. این به این معناست که ما توانایی ارائه یک فرآیند با ۱۰۰٪ تطابق را برای تصفیه فاضلاب به مشتریان خود ارائه می دهیم.

استخر ماهی

در جدول زیر، ترکیب متعارف فاضلاب تولیدی توسط شرکت‌ های فرآوری ماهی را مشاهده می ‌کنید:

جدول مشخصات

برای تصفیه فاضلاب ها در صنایع پرورش ماهی به روش فیزیکی، با کمک شناورسازی می توان مواد معلق و جامد را به راحتی جداسازی کرد.

فرآیندهای تصفیه فاضلاب در صنایع پرورش ماهی

در شرکت ‌های پرورش ماهی، سه گزینه اصلی برای مدیریت فاضلاب وجود دارد: پیش‌تصفیه با تخلیه به سیستم فاضلاب عمومی، تصفیه با تخلیه مستقیم به محیط زیست و تصفیه جهت استفاده مجدد.

پیش‌ تصفیه با تخلیه به سیستم فاضلاب عمومی

برای تخلیه به شبکه فاضلاب عمومی، نیاز به دریافت مجوز از مقامات منطقه‌ ای دارید. پیش‌تصفیه دقیق ‌تر می‌ تواند به کاهش هزینه ‌های تخلیه بر اساس بارهای آلودگی کمک کند.

تصفیه با تخلیه مستقیم به محیط زیست

در این حالت، فاضلاب پس از تصفیه به طور مستقیم به محیط زیست تخلیه می ‌شود. تصفیه مناسب به منظور حفاظت از محیط زیست نیازمند فرآیند نوین تصفیه فاضلاب نیلفام می باشد. با بهره برداری مناسب از تصفیه فاضلاب های صنایع مختلف، می توانید بهداشت عمومی را افزایش دهید.

تصفیه جهت استفاده مجدد

گزینه سوم، استفاده مجدد  راه حلی ارزان قیمت و کارآمد برای مدیریت فاضلاب است. وجود روش ‌های متعددی برای استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه شده در بخش ‌های مختلف صنعتی وجود دارد.

مراحل تصفیه فاضلاب شیلات

نکته بسیار مهم دیگر، انتخاب روش تصفیه مناسب است که با هزینه ‌های عملیاتی و سرمایه ‌گذاری اولیه بسیار مرتبط است. انتخاب اشتباه می ‌تواند به هزینه‌ های بیشتر و عملکرد نادرست سیستم تصفیه منجر شود. کارشناسان ما همواره در کنار شما هستند تا بهترین انتخاب را به همراه کمترین هزینه داشته باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با همکاران مادر بخش فروش تماس حاصل نمایید.