برای درک روشهای مختلف استفاده از لاستیک سیلیکونی ، مهم است که منشاء آن را درک کنیم.در این وبلاگ ، ما به عنوان سازنده قطعات لاستیکی اصفهان ، به معرفی لاستیک سیلیکونی خواهیم پرداخت و نگاهی می اندازیم به اینکه سیلیکون از کجا می آید تا در مورد ویژگی های آن بیشتر بدانیم.

برای درک اینکه سیلیکون چیست ، ابتدا باید انواع مختلف لاستیک موجود را بدانید.در خالص ترین شکل ، لاستیک طبیعی بیشتر به عنوان لاتکس شناخته می شود و در واقع مستقیماً از یک درخت لاستیک می آید.این درختان برای اولین بار در آمریکای جنوبی کشف شدند و استفاده از لاستیک درون آنها به فرهنگ اولمک برمی گردد.(Olmec در لغت به معنی “افراد لاستیکی” است!).

بنابراین هر چیزی که از این لاستیک طبیعی تشکیل نشده باشد ساخته دست بشر است و به عنوان لاستیک مصنوعی شناخته می شود.

ماده جدیدی که از مخلوط کردن مواد مختلف با هم ساخته می شود ، پلیمر مصنوعی نامیده می شود.اگر پلیمر خواص کشسانی را نشان دهد ، به عنوان الاستومر شناخته می شود.

لاستیک سیلیکونی از چه چیزی ساخته شده است؟

لاستیک سیلیکونی از چه چیزی ساخته شده است؟

سیلیکون به عنوان یک الاستومر مصنوعی شناخته می شود.سیلیکون خود از کربن ، هیدروژن ، اکسیژن و سیلیکون(نوعی پلیمر) تشکیل شده است.پیوند سیلیکون-اکسیژن به سیلیکون مقاومت و انعطاف پذیری بالایی در دمای بالا می بخشد.فرایند ساخت سیلیکون پیچیده است و مراحل زیادی را شامل می شود.این فرایند سخت باعث افزایش قیمت لاستیک سیلیکون در مقایسه با لاستیک طبیعی می شود.

استفاده از لاستیک سیلیکونی چه مزایایی دارد؟

فرایند تولید و ترکیب مواد لاستیک سیلیکونی انعطاف پذیری بالایی را به آن می بخشد و همین باعث محبوبیت زیاد آن در مصارف زیاد می شود.این قادر به تحمل نوسانات شدید دما از ۶۰- تا ۳۰۰ درجه سانتی گراد است.

همچنین دارای مقاومت محیطی عالی در برابر ازن ، اشعه ماوراء بنفش و تنش های جوی عمومی است که آن را برای آب بندی در فضای باز و محافظت از اجزای الکتریکی مانند روشنایی و محوطه ایده آل می کند.

اسفنج سیلیکونی یک ماده سبک و همه کاره است که آن را برای کاهش ارتعاشات و کاهش سر و صدا در برنامه های حمل و نقل جمعی ایده آل می کند – این مورد برای استفاده در محیط هایی مانند قطار و هواپیما که در آن استفاده از لاستیک سیلیکون به راحتی مشتری کمک می کند ، بسیار محبوب شده است.

این فقط یک مرور کوتاه از ریشه لاستیک سیلیکون است.با این حال ، در مهندسی سیلیکون ما درک می کنیم که چقدر مهم است که شما همه چیز را در مورد محصولی که می خرید درک کنید.اگر می خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید تا بفهمید لاستیک سیلیکونی چگونه می تواند در صنعت شما کار کند ، امروز با لاستیک سازی اصفهان تماس بگیرید.

نقطه ذوب لاستیک سیلیکون چقدر است؟

بر خلاف اکثر لاستیک های دیگر ، سیلیکون می تواند در دمای شدید ، از بالای ۲۰۰ درجه سانتیگراد و تا منفی ۶۰ درجه سانتی گراد مقاومت کند.

اگر ، به عنوان مثال ، سیلیکون تا ۱۵۰ درجه سانتی گراد گرم شود ، حتی برای مدت زمان طولانی ، نباید تغییر کند.وقتی تا دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم می شود ، با گذشت زمان سخت تر و کمتر کشش پذیر می شود ، در حالی که اگر بالای ۳۰۰ درجه سانتی گراد گرم شود ، به سرعت سخت تر و کمتر کشیده می شود.با این حال ، حتی در معرض این درجه حرارت بالا ، ذوب نمی شود.

با این حال ، توجه به این نکته ضروری است که دمای احتراق خودکار سیلیکون حدود ۴۵۰ درجه سانتی گراد است ، بنابراین گرم کردن آن بالاتر از این دما توصیه نمی شود.

نقطه ذوب لاستیک سیلیکون چقدر است؟

آیا می توانید لاستیک سیلیکون را با لیزر برش دهید؟

لاستیک سیلیکونی به دلیل انعطاف پذیری و دوام در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.سیلیکون کاملاً خود را برای برش لیزری مناسب می کند و اجازه می دهد لبه های صاف و تمیز ، حکاکی عمیق و جزئیات بالا تولید شود.

چگونه تفاوت لاستیک و لاستیک سیلیکونی را تشخیص می دهید؟

سیلیکون و لاستیک هر دو الاستومر هستند ، با این حال ، اگرچه برخی از ویژگی ها را دارند ، اما چندین ویژگی متفاوت دارند.

ساختار اتمی لاستیک و لاستیک سیلیکون متفاوت است.این تفاوت ها را می توان در نحوه واکنش هر ماده به محیط های مختلف مشاهده کرد.

اگر لاستیک طبیعی را گرم کنید ، قبل از شروع به ذوب شدن و تجزیه شدن ، تا ۸۰ درجه سانتیگراد را تحمل می کند.از طرف دیگر سیلیکون می تواند تا دمای بالای ۲۰۰ درجه سانتی گراد را تحمل کند.در نتیجه ، سیلیکون همچنین مقاومت به شعله را بهتر از لاستیک ارائه می دهد و آن را به بهترین انتخاب برای کاربردهای درجه حرارت بالا تبدیل می کند.

سیلیکون همچنین دارای مقاومت شیمیایی ، مقاومت در برابر آب و هوا و مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش نسبت به لاستیک طبیعی است.هنگامی که در خارج از خانه استفاده می شود ، متوجه خواهید شد که لاستیک بسیار سریع شروع به شکستن می کند ، بر خلاف لاستیک سیلیکونی که می تواند در برابر عناصر بسیار موثرتر مقاومت کند.