مقدمه

چغندر یکی از محصولات کشاورزی پرکاربرد و مورد نیاز جوامع مختلف می باشد به طوری که می توان گفت این محصول سهم بالایی در هرم غذایی را به خود اختصاص داده است. حال که می دانید این محصول دارای اهمیت بالایی می باشد و بسیاری از کشاورزان در صدد کشت و تولید آن هستند، باید گفت امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری در صنعت و ساخت تجهیزات و ابزار آلات نوین با هدف پیشبرد فعالیت های کشاورزی، دیگر مشکلاتی که برای بدست آوردن این محصول و تبدیل آن به بخش مصرفی وجود داشت، برطرف گردیده است. آسیاب سازی آرتمیس با سابقه ی درخشانی که در تولید و عرضه ی انواع دستگاه آسیاب گندم و انواع دستگاه خرد کن دارد، موفق شده است تا با تولید انواع این محصولات مرغوب و با کیفیت به فعالان این حوزه ی صنعتی در پیشبرد فعالیت خود کمک بزرگی بنماید. در ادامه مقاله درباره مزایای استفاده دستگاه چغندر خرد کن بیشتر توضیح می دهیم.

یکی از دستگاه ها و ابزارآلاتی که آسیاب سازی آرتمیس در این خصوص طراحی و تولید و عرضه نموده است، دستگاه چغندر خرد کن می باشد که یکی از ملزومات مهم در این بخش به حساب می آید. در گذشته دستگاه های قدیمی به میزان کمی قادر به بهینه سازی چغندر بودند، اما امروزه با استفاده از این دستگاه نوین و پیشرفته به راحتی می توان محصول چغندر را به میزان بیشتری عرضه نمود. تمامی مراحل خرد و تمیز نمودن چغندر توسط دستگاه چغندر خرد کن انجام می شود و می توان گفت این دستگاه پکیجی کامل برای باستفاده از چغندر می باشد.

معرفی دستگاه چغندر خردکن

معرفی دستگاه چغندر خردکن

در واقع دستگاه چغندر خرد کن از سری تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی محسوب می شود که به منظور به مصرف رساندن چغندر قند از آن بهره وری می شود. همانطور که در مطلب بالا اشاره نمودیم در گذشته این دستگاه تنها قادر به خرد کردن میزان کمی از چغندر بود اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، عملکرد این دستگاه توسعه داده شده است و توان کارایی آن نیز افزایش یافته است. این دستگاه مدرن ساختاری پیشرفته تر نسبت به نوع قدیمی خود دارد و می تواند میزان بیشتری چغندر را خرد نماید. مزایای استفاده دستگاه چغندر خرد کن باعث شده است تا از هدر رفت انرژی و هزینه های اضافی جلوگیری کند. این دستگاه شامل سه قسمت می باشد که یک قسمت آن مربوط به غلات می باشد و قسمت دیگر آن برای خرد کردن علوفه ی خشک برای خوراک دام و دیگر بخش آن مخصوص خرد کردن چغندر می باشد.

نحوه ی عملکرد این دستگاه بدین گونه می باشد که این سه بخش توسط یک الکتروموتور با ۳ اسب تک فاز توسط یک تسمه حرکت می کند و مراحل بلغور نمودن وخرد کردن علوفه و یا چغندر را با درصد بسیار پایینی از لرزش و صدا انجام می دهد. این دستگاه قابل جابجایی می باشد و به همین منظور برای سهولت در امر جابجایی برای آن چرخ تعبیه شده است. پس از جداسازی چغندرها از خاک به مخزن نگهدارنده منتقل می شوند تا بعد از آن در مراحل تمیز نمودن و خرد کردن قرار بگیرند. از طریق دو روش می توان چغندرها را جمع آوری نمود از جمله جمع آوری چغندرها در لبه ی پشته های ذخیره سازی و یا در داخل وسیله  نقلیه ی موتوری به هنگام برداشت بارگذاری می شوند. باقی مانده ی این چغندرها مانند برگ های آن برای تقویت خاک بر روی زمین باقی می مانند و یا برای مصرف خوراک دام به صورت تازه ویا خشک در دستگاه آسیاب دامداری استفاده می شوند.

دستگاه چغندر خردکن

مزایای استفاده دستگاه چغندر خرد کن

از دستگاه چغندر خرد کن می توان برای اهداف دیگر از جمله خرد نمودن علوفه وخوراک دام، استفاده نمود. این دستگاه با استفاده از نیروی برق قادر است چغندر و سایر مواد ریشه ای را به اندازه های دلخواه خرد و تبدیل نماید. این دستگاه در دو مدل ساخته و تولید می شود از جمله الکتروموتور سه اسب تک فاز و سه فاز چهار اسب که موتور آن دارای ضمانت می باشد. بدنه ی این دستگاه با استفاده از رنگ کوره ای رنگ آمیزی شده است. دستگاه چغندر خرد کن و یا رنده کن اغلب دوکاره و بزرگ با ابعاد و اندازه دهای مناسبی می باشند که همین موضوع سبب می شود هیچگونه مشکلی برای استفاده کنندگان نداشته باشد. ظرفیت در این دستگاه برای انواع کسب و کارهای مربوطه مناسب می باشد. از مزایای استفاده دستگاه چغندر خرد کن و خصوصیات بارز آن می توان به قطعات با کیفیت در ساختار آن، میزان مصرف برق بسیار کم، هزینه ی پایین تعمیر و نگهداری، قابلیت سرویس و نگهداری راحت و آسان، قدرت موتور مناسب و کافی، قابلیت حمل و انتقال راحت، اشاره نمود. این مزایا و ویژگی ها درباره ی دستگاه چغندر خرد کن و یا رنده کن آن را به گزینه ای بسیار کارآمد و عالی تبدیل نموده است. دستگاه آسیاب جو نیز از محصولات پرکاربرد تولیدی این گروه صنعتی می باشد که با کیفیت بسیار بالا غلات را خرد و آسیاب می کند.

مزایای استفاده دستگاه چغندر خرد کن

نحوه انتخاب بهترین دستگاه چغندر خرد کن

حال که با مشخصات و مزایای استفاده دستگاه چغندر خرد کن آشنا شدید، بد نیست به جزئیات بیشتری درباره ی ساختار این دستگاه بپردازیم. از جمله:

  • جنس بدنه از فلز فولاد مقاوم و ضد سایش و فرسودگی
  • رنگ ثابت کوره ای
  • دارای پنکه و یا فن خنک کننده

با وجود این مشخصات این اطمینان حاصل می شود که دستگاه بسیار به صرفه و سودمند می باشد.

دستگاه چغندر خردکن تولیدی آسیاب سازی آرتمیس دارای قیمتی مناسب و کیفیتی عالی می باشد اما با این حال به دلیل کارایی بالا و بصرفه از استقبال و رضایت بی نظیری در بین مشتریان خود برخوردار شده است. برای اطلاع بیشتر از قیمت بروز این دستگاه و سایر محصولات دیگر می توان به سایت این تولیدی مراجعه نموده و از طریق تماس باما نسبت به سفارش و تهیه ی آن اقدام نمایید.

نتیجه گیری

با توجه به شناخت و اطلاعاتی که درباره ی این محصول کسب نموده اید می توانید برای کسب و کار خود از این دستگاه استفاده نمایید و نهایت بهره وری از آن را بدون هیچگونه مشکلی داشته باشید.