مقدمه

اغلب افراد دوست دارند که فضای داخلی ساختمانشان دارای یک محیط سر سبز و زیبا باشد. چمن‌ های مصنوعی به علت شباهت زیادی که به چمن ‌های طبیعی دارند در بیشتر موارد به عنوان یک فضای سبز در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی به کار می‌ روند. استفاده از این مدل چمن‌ ها به دلیل نصب راحت، حمل و نقل سریع و آسان و هم چنین نیاز نداشتن به آبیاری و مراقبت زیاد، مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته ‌اند.

چمن های مصنوعی در انواع رنگ و طرح تولید می‌ شوند، بنابراین شما عزیزان به راحتی بر حسب سلیقه می‌ توانید از بین آن ها رنگ و مدل مد نظرتان را انتخاب نمایید. ایده‌ های زیادی برای استفاده از چمن مصنوعی در طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارند که من قصد دارم، با نوشتن این مقاله به شما عزیزان چند مورد از آن ها را آموزش بدهم. گروه معماری ایستا گروپ به عنوان یکی از بهترین مراکز پخش کننده انواع چمن مصنوعی در اصفهان، این دسته از محصولات را در سایزهای مختلف در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

جالب ترین کاربردهای چمن مصنوعی

استفاده از چمن مصنوعی برای حیاط

یکی از ایده‌ های بسیار جذاب استفاده از چمن مصنوعی برای حیاط خانه‌ های ویلایی و مدارس است. چنان چه شما می ‌خواهید با کم ترین هزینه یک فضای سبز و زیبا در حیاط مدرسه یا منزل خود داشته باشید، به شما پیشنهاد می کنم با خرید چمن مصنوعی دکوراسیون آن را تغییر بدهید و به آن شادابی و سر سبزی ببخشید. بدون آن که نیاز باشد که به آن ها آب بدهید و برای نگه داری از آن ها وقت زیادی صرف کنید.

استفاده از چمن مصنوعی برای حیاط

ایده استفاده از چمن مصنوعی در بالکن

امروزه با زیاد شدن فرهنگ آپارتمان نشینی اغلب افراد سعی دارند با تغییر دادن فضای بالکن خود به آن روحیه نشاط آوری ببخشند، تا بتوانند اوقات فراغت خود را در آن سپری کنند. به همین خاطر امروزه طرح‌ ها و رنگ‌ های مختلفی از چمن ‌های مصنوعی برای استفاده در داخل فضای بالکن طراحی شده ‌اند. که شما می‌ توانید بر اساس سلیقه مدل و رنگ آن را انتخاب نمایید.

گروه معماری ایستا نماینده ی پخش پارکت در اصفهان در خرید جدید ترین و متنوع ترین پارکت‌ ها و چمن های مصنوعی می‌ توانند به شما مشتریان عزیز کمک کنند.

نصب چمن مصنوعی برای دیوار ها

یکی از ایده‌ های جالبی که می ‌توانید با استفاده از نصب چمن مصنوعی در دکوراسیون داخلی خود اجرا کنید، استفاده از آن بر روی دیوار های خانه‌ های قدیمی و فرسوده است. معماران امروزه پیشنهاد می ‌دهند برای تازگی بخشیدن به دیوار ها به ویژه در خانه ‌های مسکونی قدیمی از چمن مصنوعی بر روی آن ها استفاده کنید. چرا که این کار باعث می ‌شود، فضای خانه شما القا کننده ی حس آرامش باشد و به شما روحیه ای تازه ببخشد.

نصب چمن مصنوعی برای دیوار ها

چمن مصنوعی در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودکان

از آن جایی که کودکان عاشق بازی هستند و دائماً در حال بازی و کثیف کاری می ‌باشند. شما می ‌توانید با نصب چمن مصنوعی در داخل اتاق آن ها از کودکانتان در مقابل افتادن بر روی زمین و صدمه دیدنشان محافظت نمایید. هم چنین سر سبزی چمن ‌های مصنوعی به آن ها روحزه ای تازه می‌ بخشد و تمیز کردن آن ها نیز بر خلاف فرش کار راحتی است. زیرا این تولیدات مصنوعی به خاطر جنسی که دارند به آسانی کثیف نمی ‌شوند.

نصب چمن مصنوعی در آشپزخانه

همان طور که می ‌دانید. فضای آشپز خانه تاثیر زیادی بر زیبایی دکوراسیون داخلی منزل می ‌گذارد. اغلب افراد سعی می ‌کنند با استفاده از قرار دادن گل و گلدان فضای آن را زیبا تر جلوه بدهند. اما به دلیل حرارت اجاق گاز معمولاً گل ‌ها در این مکان آسیب می‌ بینند و به مرور زمان خراب می ‌شوند. به همین خاطر بهترین ایده برای زیبا تر کردن فضای آن نصب چمن مصنوعی بر روی دیوار های آشپزخانه می ‌باشد.

طراحی دکوراسیون پاسیو با چمن مصنوعی

استفاده از چمن مصنوعی در طراحی دکوراسیون حیاط خلوت یا پاسیو می ‌تواند ایده‌ ی بسیار جذابی باشد. چرا که رنگ شاد و سبز آن به منزله ی طبیعت است و بر روح و روان افراد تاثیر مثبت می ‌گذارد. به همین خاطر شما می ‌توانید هم در کف و هم دیوار های حیاط خلوت خود از آن ها استفاده نمایید و زمانی که نیاز به استراحت و آرامش دارید با رفتن به این فضای زیبا جان دوباره بگیرید.

طراحی دکوراسیون سالن پذیرایی با چمن مصنوعی

با توجه به این که استفاده از فرش در سالن پذیرایی هم گران قیمت است و هم در صورت کثیف شدن و لک گرفتن به راحتی پاک نمی ‌شود. پیشنهاد من به شما عزیزان این است که از چمن مصنوعی به جای آن ها استفاده نمایید‌. این مصنوعات باعث ایجاد یک تغییر اساسی در دکوراسیون داخلی فضای منزل شما می ‌شوند و از این طریق می ‌توانند موجب شادی و نشاط در افراد خانواده شوند.

علاوه بر آن چمن مصنوعی در صورتی که آلوده و کثیف شود به راحتی با کشیدن یک دستمال مرطوب بر روی آن به شکل روز اول در می آید. و قیمت آن نیز در مقایسه با فرش ارزان ‌تر می‌ باشد.

طراحی دکوراسیون دفتر کار با چمن مصنوعی

کار کردن می تواند انرژی زیادی از ما بگیرد. به ویژه اگر فضای کاری ما نیز خشک و بی روح باشد. برای این که در هنگام کار کردن کم تر احساس خستگی بر ما غلبه کند بهتر است فضای آن را به گونه ای طراحی کنیم که گرم و آرامش بخش باشد. بنابراین پیشنهاد من این است که در فضای کاری خود از چمن مصنوعی استفاده کنید. این کار می تواند ما را با طبیعت پیوند بزند و در ما احساس شادی و طراوت ایجاد کند و موجب انرژی بیشتر در ما شود.

طراحی دکوراسیون دفتر کار با چمن مصنوعی

نتیجه ‌گیری

من در این مقاله سعی کردم، به شما عزیزان ایده های جذاب برای طراحی دکوراسیون داخلی ساختمانتان با استفاده از چمن مصنوعی پیشنهاد دهم. همان طور که مطالعه کردید شما می ‌توانید با استفاده از این مصنوعات فضای منزلتان را زیبا تر جلوه بدهید و علاوه بر آن از طریق نصب آن موجب ارتباط بین فضای مورد نظرتان با طبیعت شوید و با قرار گرفتن در آن فضا آرامش بگیرید.