چسب چیزی است که اقلام را به هم می چسباند.چسب ها برای تعمیرات عمومی در خانه ضروری هستند.از پروژه مدرسه فرزندتان گرفته تا تعمیر اسباب بازی شکسته و نصب کفپوش چوبی ، برای همه این موارد به چسب نیاز دارید.

در گذشته چسب معمولاً خانگی و طبیعی بود.درواقع جایگزین های زیادی برای چسب های مصنوعی خریداری شده وجود دارد.می توانید چسب طبیعی خانگی را با مواد طبیعی مختلف مانند آرد ، ژلاتین ، سفیده تخم مرغ ، شیر و رزین درخت تهیه کنید.

چسب های طبیعی در حدود ۲۰۰ هزار سال مورد استفاده قرار گرفته اند ، در حالی که چسب های مصنوعی فقط در کمتر از ۱۰۰ سال استفاده شده اند!چسب ها برای آینده ما ضروری هستند.

چسب های مصنوعی مقاومت و کیفیت بالایی دارند ، اما یکی از مشکلات آنها این است که چنین محصولاتی ممکن است به سلامتی شما آسیب برسانند.چسب های مصنوعی بر اساس الاستومرها ، ترموست ها ، ترموپلاستیک ها و سایر مواد مضر ساخته می شوند.به غیر از خطرات سلامتی ، همچنین تهدیدی برای محیط زیست محسوب می شوند – از روند ساخت و تولید آن تا استفاده از آن در خانه – در همه موارد خطر ایجاد میشود.

اما با چسب های طبیعی با این مشکلات روبرو نخواهید بود.بیشتر چسب های طبیعی از منابع آلی مانند رزین های طبیعی ساخته می شوند.آنها معمولاً به عنوان چسب های زیستی شناخته می شوند.چسب طبیعی یک جایگزین عالی برای محلولهای سمی استاندارد است.

بررسی انواع چسب های طبیعی

انواع چسب های طبیعی

چسب های طبیعی چسب هایی هستند که از محصولات گیاهی یا حیوانی ساخته می شوند.

  • چسب های حیوانی : چسب حیوانی که از پوست ، استخوان ها و قسمت های دیگر گاو ساخته می شود ، یک چسب طبیعی است.این چسب حیوانی به صورت داغ روی قطعات چسبانده می شود تا چسب خنک شود و بعد از آن کاملا سفت می شوند.عیب اصلی این چسب حیوانی مقاومت کم در برابر رطوبت است.شایان ذکر است که در حالی که چسبهای حیوانی زیر چتر “چسب طبیعی” قرار می گیرند ، آنها در صنعت بسته بندی استفاده نمی شوند ، زیرا به اندازه کافی قوی نیستند.
  • چسب های گیاهی : چسب گیاهی که از نشاسته کاساوا ساخته می شود ، یک چسب طبیعی است ، این چسب گیاهی را می توان گرم یا سرد استفاده کرد.چسب های گیاهی معمولاً بسیار ضخیم هستند.

چسب طبیعی خانگی

در دوران کودکی ، بچه ها از مقدار زیادی چسب استفاده می کنند.اکثر آنها مخلوط های شیمیایی هستند و هیچ گونه موادی روی بسته بندی آنها ذکر نشده است.فقط می توانید تصور کنید چه چیزی در آنجا وجود دارد.

کودکان پیش دبستانی عاشق چسباندن و کولاژ و همچنین چشیدن هر چیزی که به دهان آنها می آید ، هستند.علاوه بر طعم وحشتناک ، چسب خریداری شده ممکن است ماده مناسب برای شکم آنها نباشد.

(امیدوارم) که بچه های مدرسه یاد گرفته باشند که چسب را لیس نزنند ، اما اگر آن را روی پوست خود بگذارند چه می شود؟!ما می دانیم که پوست ما هر چیزی را که روی آن گذاشته شده جذب می کند.

 اگر می خواهید از استفاده چسب های مصنوعی توسط فرزندان خود جلوگیری کنید ، خانه خود را سبزتر و تا حد ممکن عاری از مواد شیمیایی کنید.سلامت خانواده خود را به خطر نیندازید و محصولات خانه خود را عاقلانه انتخاب کنید.

این روزها رنگ ها و چسب های طبیعی در بازار موجود است.آنچه در برچسب محصول نوشته شده است را بخوانید یا از یک متخصص در مورد آن بپرسید.بسیاری از دستور العمل های چسب طبیعی نیز وجود دارد که میتوانید حتی خودتان چسب طبیعی خانگی را ایجاد کنید.

امیدوارم اکنون درک کرده باشید که چسب طبیعی چیست.اگر سؤال دیگری دارید ، لطفاً با شرکت تولیدکننده چسب چوب تماس بگیرید.