اگر هنوز ثروتمند نیستید امید خود را از دست ندهید چون در سایه تلاش و برنامه‌ریزی صحیح شما هم می‌توانید به جمع میلیونرهای جامعه بپیوندید. در این مقاله اشتباهاتی را بررسی خواهیم کرد که مانع از ثروتمند شدن اکثر افراد جامعه شده‌اند. به خاطر داشته باشید که  تنها پرهیز از این اشتباهات می‌تواند کسب میلیون‌ها تومان پول را حتی برای قشر متوسط جامعه قابل حصول کند.

۱-رئیس خود نیستید

اگرچه خویش‌فرمایی نمی‌تواند تضمینی برای کسب درآمدهای میلیونی باشد اما مطمئناً کار کردن برای دیگران هم نمی‌تواند شما را ثروتمند کند. موقعیت‌های شغلی بسیار محدودی هستند که حقوق و دستمزدشان چندین میلیون تومان در ماه باشد.

لطفاً برای راه‌اندازی کسب و کارتان همین فردا از شغلتان استعفا ندهید. با این حال، در عوض، سعی کنید در کنار شغل معمولتان یک کسب و کار پاره وقت هم راه‌اندازی کنید. با پیروی از این روش می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. هم امنیت شغلی خود را حفظ خواهید کرد و هم فرصتی ایجاد خواهید تا با راه‌اندازی یک کسب و کار جدید جریان درآمد تازه‌ای برای خود تولید کنید.

۲-از ریسک کردن اجتناب می‌کنید

بدون ریسک کردن مردم هرگز نمی‌توانند پولدار شوند. ریسک کردن هرگز بدین معنا نیست که باید تمام سرمایه خود را فقط در یک سرمایه‌گذاری واحد قرار دهید (یا اصطلاحاً تمام تخم‌مرغ‌های خود را فقط در یک سبد بگذارید) و یا برای کسب ثروت دست به قمار و کارهای احمقانه بزنید.

به هر حال یکی از بخش‌های ضروری مدیریت ثروت مؤثر و کارآمد ریسک کردن است. هیچ کس با سودهای پرداختی بانک‌ها نمی‌تواند ثروتمند شود. در عوض، افراد ثروتمند به خوبی می‌دانند چطور سرمایه و ثروت خود را خردمندانه سرمایه‌گذاری کنند.

۳-هرگز بر روی ایده‌های منحصر به فرد خود کار نمی‌کنید

به جرئت می‌توان گفت هر روز ایده‌های میلیون و یا حتی میلیارد تومانی زیادی توسط افراد جامعه کشف و یا خلق می‌شوند اما تفاوت زمانی ایجاد خواهد شد که بر روی این ایده‌های ناب کار کنیم و از آن‌ها در جهت رفع نیازهای مردم و خدمت به جامعه استفاده کنیم. اگر انسان خیال‌بافی هستید که هرگز پولش را بر روی ایده‌ها و گفته‌هایش سرمایه‌گذاری نمی‌کند متأسفانه باید بدانید که با چنین نگرش و رفتاری هرگز نمی‌توانید ثروتمند شوید. میلیونرها و افراد پولدار کنار نمی شین‌اند تا نظاره‌گر پیشرفت و ترقی دیگران باشند. آن‌ها عمل‌گرا هستند و سعی می‌کنند با اعمال و ایده‌های خود به پیشرفت جامعه کمک کنند.

۴-پول و سرمایه خود را عاقلانه مدیریت نمی‌کنید

در دنیای امروزی افراد متوسط به راحتی می‌توانند ثروتمند شوند. افرادی که درآمد متوسطی دارند می‌توانند با بهره‌مندی از اهداف روشن، یک بودجه ثابت و مشخص و سرمایه‌گذاری‌های عاقلانه تا قبل از دوران بازنشستگی به امنیت مالی برسند.

اگر حالا که درآمد متوسطی دارید نتوانید پول خود را عاقلانه مدیریت کنید، چطور انتظار دارید بعداً که میلیون‌ها تومان پول در حساب خود خواهید داشت بتوانید مسئولیت رسیدگی به این سرمایه بزرگ را بر عهده بگیرید. با ایجاد یک بودجه مناسب و تعیین اهداف مالی روشن به راحتی می‌توانید پول خود را مدیریت کنید.

۵-اهداف واضح و روشنی برای خود تعیین نمی‌کنید

افرادی که اهداف واضح و روشنی ندارند نمی‌توانند در زمینه‌های مالی هوشمندانه تصمیم‌گیری کنند. شما برای پس‌انداز و سرمایه‌گذاری پولتان نیازمند بهره‌مندی از اهدافی روشن و مشخص هستید.

برای خود اهدافی از قبیل رهایی از بدهی و یا پس‌انداز برای تعطیلات خانوادگی تعیین کنید. هدف‌گذاری باعث می‌شود دقیقاً بدانید که پول خود را کجا باید هزینه کنید. اگر هدف شما پس‌انداز مقدار معینی پول در هر ماه باشد، راحت‌تر می‌توانید جلوی وسوسه‌ی هزینه کردن پولتان بر روی موارد غیر ضروری بایستید.

۶-برای ثروتمند شدن زمان، تلاش و انرژی لازم را سرمایه‌گذاری نمی‌کنید

هیچ کس نمی‌تواند با تماشای تلویزیون و یا ۱۲ ساعت خواب در روز ثروتمند شود. میلیونر شدن به جز مواردی که بر اثر خوش‌شانسی در قرعه‌کشی برنده شوید و یا ارث باد آورده ای به شما برسد به سخت‌کوشی و تلاش مستمر نیاز دارد.

ثروتمندترین افراد جهان زمان و انرژی که صرف یک پروژه می‌کنند را یک سرمایه‌گذاری می‌دانند. آن‌ها می‌دانند که فوراً نمی‌توانند به نتایج مطلوب خود دست یابند و به همین دلیل تا دیدن ثمرات کار خود ترجیح می‌دهند تا جایی که می‌توانند تلاش کنند و زحمت بکشند. اگر بتوانید زمان خود را به درستی مدیریت کنید، می‌توانید کارآمدی و بهره‌وری خود را افزایش دهید و در زمان کمتری به اهداف خود دست یابید.

۷-با افراد مناسب رابطه ندارید

اگر با افراد تنبلی که هیچ علاقه‌ای به مدیریت خردمندانه و مؤثر پول و سرمایه خود ندارند نشست و برخاست کنید هرگز در زندگی نمی‌توانید موفق شوید. بر عکس اگر خودتان را با افراد موفق و پر انرژی احاطه کنید و بیشتر وقت خود را با آن‌ها بگذرانید شما هم به زودی فردی موفق، پرانرژی و ثروتمند خواهید شد.

روابط خود با افراد موفق جامعه را توسعه دهید. به دنبال افرادی باشید که می‌توانند در زمینه مدیریت صحیح امور مالی، سرمایه‌گذاری خردمندانه و راه‌اندازی کسب و کارهای مختلف مربی شما باشند. اگر با افراد مثبت، موفق و ثروتمند وقت بگذرانید راحت‌تر می‌توانید د زندگی به جایگاهی که لایقش هستید دست یابید.

مقالات پیشنهادی:

چگونه پولدار شویم : ۴ مرحله‌ی ساده برای کسب موفقیت مالی و ثروت

عادت‌های پول‌ساز : ۱۵ عادت روزانه‌ی افراد ثروتمند

بررسی رابطه‌ی ثروت و ژن : آیا واقعاً افراد پولدار «ژن ثروتمندی» دارند؟

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر