نقش اصلی کلید های میانبر فراهم کردن دسترسی سریع به برنامه ها و ویژگی های داخلی نرم افزارهای مختلف برای کاربران است . تمام افرادی که به نوعی با کامپیوتر و نرم افزارهای کاربردی مانند مایکروسافت ورد سرو کار دارند حتما برای یک بار هم که شده از این کلید های میانبر برای تکمیل سریع وظایف خود استفاده کرده اند .  به عنوان مثال می توان به کلید های میانبر Windows Logo Key + Space اشاره کرد که با فشردن آن ها در هر موقعیتی دسکتاپ به نمایش در می آید . اما بهتر است بدانید که همیشه کلید های میانبر ، نکته ها و ترفندهایی در ویندوز وجود دارد که کاربران کمی از آن ها استفاده می کنند تنها به  این دلیل که از وجود آن ها بی خبر هستند .  اگر به عنوان مثال نویسنده باشید یا طراح ، ممکن است از نرم افزارهای خاصی زیاد استفاده کنید و هر روز مجبور باشید مسیر تکراری را برای باز کردن این برنامه ها طی کنید که این کار جز اتلاف وقت و کاهش بهره وری شما نتیجه ای نخواهد داشت .

خبر خوب اینکه ویندوز ۷ برای این مشکل هم چاره ای اندیشیده و در پیکره خود امکانی برای آن در نظر گرفته است .

تعیین کلید میانبر برای هر برنامه ای که مورد نظر شماست بسیار آسان است و تنها با طی چند مرحله کوتاه از این به بعد  می توانید با فشردن تنها یک کلید به برنامه خود دسترسی داشته باشید .

برای تعیین این کلید های میانبر ، مراحل زیر را دنبال کنید :

منوی Start را باز کنید و به دنبال برنامه ای که می خواهید کلید میانبری برای آن تعیین کنید بگردید ، به عنوان مثال مایکروسافت ورد یکی از برنامه های پرکاربرد من است بنابراین می خواهم برای آن کلید A را به عنوان کلید میانبر تعیین کنم.

shortcut-1

بعد از یافتن آیکن برنامه مورد نظرتان بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Properties  را انتخاب کنید .

shortcutkey-2

در پنجره باز شده کادری وجود دارد که عنوان آن  Shortcut key است . در این کادر کلید میانبر دلخواه خود را وارد کنید . ( به عنوان مثال کلید میانبر مورد نظر من حرف A است . )

shortcutkey-3

بر روی OK کلیک کنید .

از این پس هر وقت بخواهید به سرعت نرم افزار مورد نظر خود را باز کنید تنها کافی ست کلید های میانبر Ctrl + Alt + your key  را بفشارید . در کلید ترکیبی ذکر شده عبارت your key کلیدی ست که شما به آن برنامه اختصاص داده اید به عنوان مثال کلیدی که من به مایکروسافت ورد اختصاص دادم حرف A است بنابراین کلید ترکیبی نهایی به صورت Ctrl + Alt + A است .

بهتر است برای برنامه هایی که پیوسته از آن ها استفاده می کنید کلیدهایی تعیین کنید که دیگر مجبور نباشید مسیری تکراری را دائما طی کنید .

آیا از کلید های میانبر استفاده می کنید ؟ آیا برای استفاده از سایر قسمت های موجود در ویندوز کلید های ترکیبی مفیدی سراغ دارید ؟

لطفا دانسته های خود را با من و دوستانتان به اشتراک بگذارید .